Trötter, Toker, Glader och Kloker Kindevåg,

Japp, det är vi det, hela familjen Kindevåg!

Trötter, det är jag. Idag har det varit en ganska lång och intensiv dag...det blir man ganska seg utav.
Toker, det är Hugo...ja, och mer behöver jag ju egentligen inte säga om det :o)
Glader, det är lilla Alva som ständigt är glad, fast numera har hon även börjat visa en mer retsam och bestämd sida av sig själv.
Kloker är slutligen min käre man som jag personligen tycker alltid är väldigt klok, men som också ständigt sitter försjunken i arbete framför datorn. Jag tycker att han är mycket tapper!

Annars rullar saker och ting på som vanligt här hemma, förutom att barnen överaskade nyligen med att visa upp nya färdigheter. Hugo kunde helt plötsligt hantera musen till datorn helt själv och sitter numera och spelar pedagogiska dataspel med färger, former, siffror och bostäver. Kul!
Härom dagen kunde Alva helt plötsligt resa sig med hjälp av möblerna. Vilket innebär att det inte bara är blomkrukor på golvet och Tv-boxerkortet som är i fara...allt annat som faller in i kategorin substantiv är numera ett hett villebråd för vår lilla klåfingerjänta!


Hugo lär sig vad formerna heter och hur de ser ut.


"Jag blir så arg när jag inte når sakerna jag vill komma åt"


"Men desto nöjdare blir jag när jag lyckas!"


Hugo tittar på kvällstv och pappa jobbar...som vanligt.


"Trötter" skulle också passa in på Alva som somnade strax efter klockan 18 ikväll. Underbara och älskade flickebarn!!

Kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja tänk vad dom blir stora fort! Tjillevipp säger det bara så går dom i skolan och promenerar hem med egen nyckel till huset och tar sig eget mellanmål. Huga! Ska kolla över dataspelen här hemma, det kan ju tänkas att det finns ett å annat spel som skulle kunna passa en 3-åring.

Kram Moster L

Postat av: Linda

Men hallåååå! Var är du????? Vad gör ni?????

Kramar från storasyster

2008-09-29 @ 09:54:58
URL: http://vardagensguldkorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback