"Min Gugig"

Hej!

Den här helgen var faktiskt den första på länge där vi inte hade något speciellt inbokat. Självklart finns det alltid saker man måste göra, men just den här helgen hade vi inget som krävde att vi passade några tider eller att vi var uppbokade på något annat sätt. Så i fredags morse fick jag en snilleblixt när jag fick för mig att ringa Ludwig för att höra om han hade lust att komma och hälsa på sin storasyster över helgen. Han brukar vanligtvis vara en väldigt upptagen man men jag tänkte iallafall att det var värt ett försök. Överaskande nog visade det sig att han både ville och kunde kumma, så i lördags morse åkte jag och barnen och hämtade honom på tågstationen i Hallsberg. "Min Gugig" sade Hugo och lade beslag på morbror på en gång, även Alva var helt uppslukad av honom och mamma var helt plötsligt ingenting värd. =)

Marcus var överlycklig över det vackra vädret som vi vaknade upp till på lördagsmorgonen och såg sin chans att slutföra trapprojektet. Så han stannade hemma och jobbade med det medan jag och Ludwig åkte vidare med barnen till lek och buslandet. Det är ju alltid populärt, och jag tänkte att Ludwig kanske också skulle upsskatta det.


Grabbarna står och tar igen sig efter tre timmar med lek och bus!

Marcus blev på söndagen äntligen helt färdig med trappen och den blev helt underbar!!!! Huset fick ett helt annat yttre och blev mer propertionerligt. Vilken skillnad om man tittar på före och efter bilderna... Visst ser ni även den fina liggande panelen som Marcus har spikat upp. Han är så händig min man!

FÖRE:


EFTER:


FÖRE:


EFTER:


Lite övrigt vad som har hänt hemma hos oss den senaste tiden; I tisdags var Marcus och barnen på öppna förskolan ute i Täby. Där erbjöds det korvgrillning och hästridning. Hugo som förut varit lite rädd för att rida och att ha på sig ridhjälm hade helt ändrat åsikt om den saken och satte gladeligen på sig hjälmen och lät sig placeras på hästryggen. Oj oj oj vad han har pratat om den där lilla vita hästen som han fick rida på...

Nöjd kille...men kanske en aningen stel =)

Våra vänner Björn och Anette i Västervik har fått tillökning i familjen, en liten Alvin. När Hugo föddes fick vi låna deras spjälsäng och vi har fått behålla den så att vi har kunnat använda den till Alva. Men nu av förståeliga skäl behöver dom få tillbaka den så vi behövde komma på en annan lösning var vi skulle låta Alva sova på nätterna. Som tur är fick vi låna en växasäng av min storaryster Linda som Hugo har använt men som nu bara har stått i källaren sedan han bytte till vuxensäng. Den bar jag upp härom dagen och bäddade i ordning till Alva, som ni ser på bilden ville hon självklart vara med och se vad mamma håller på med.


"En alldeles egen säng...till mig?!"

Hugo gillar när man gör roliga figurer med kaviaren på hans smörgåsar. Så här såg konstverket ut här om dagen.

Ett äppelträd!

På dagis har dom pratat om återvinning och alla barnen fick en Bamsetidning som handlade om batteriåtervinning och så följde det med en kartongbit som man kunde vika ihop så att det blev en batteriholk att lägga gamla batterier i. Självklart "snickrade" vi ihop holken och lade i gamla batterier så att holken blev alldeles fullproppad. Sedan åkte vi till affären där Hugo fick tömma den i återvinningslådan...vilket äventyr för en treåring! =)

"Här i hålet ska man stoppa in batterierna..."

Alva och Hugo är väldigt förtjusta i att reta och bråka med varandra. Men ganska ofta märker man också att dom börjar ha kul tillsammans. Här nedan kommer ett litet bildbevis på ett sådant tillfälle. Alva kiknade av skratt när Hugo skvätte vatten och for runt som en ål i vattnet.


"Du är rolig du, storebror!"

Kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Å, va mysigt att få rå om Ludwig ett par dagar, kan tänka att barnen var i himmlen. Jag tycker det är skillnad varje gång du visar nya kort på barnen, de har blivit så stora! (eller så är det långt mellan inläggen, hi hi, hint, hint) Kortet på Hugo i badet var väldigt likt Noa! Ser fram emot vår mys helg, ååå va kul det ska bli!

Kramar Linda

Postat av: Jessica

Vad fint det blev med nya trappen och trappräcket! Jag skäms att jag inte har sett det "på riktigt" jag åkte faktiskt förbi tre gånger under dagen igår och en i morse. Vi får försöka ses någon dag, (vi har ju sagt det ett tag)

Kram på er

2008-09-30 @ 08:07:22
Postat av: farmor

Ni är duktiga ni som jobbar och sliter med både guldklimpar och hus. Trappan blev ju "kanon" speciellt stolparna....

Barnen är ju för goa o söta.

Kramisar från oss

2008-09-30 @ 17:37:27
Postat av: gammelmormor-gammelmorfar

Har kollat och beundrat era gulliga telningar, deras underbara mamma och den händiga pappan. Vi YVS över er. Trappan blev ju alla tiders. Fint!

Kram....

2008-09-30 @ 17:46:42
Postat av: Alexandra

Gud!!! Trappan blev ju riktigt snygg! Jag ser också att det är dags för oss att komma ut och hälsa på er. Vi behöver inte ha dåligt samvete för att vi inte riktigt hinner att ses så ofta, men åtminstone lite oftare än vad det varit hittills kanske? :-) Jättekul med lite kommenterar från Marcus på min blogg. Vi hörs om träff tids nog. Många många kramar så att det känns!

2008-09-30 @ 22:11:36
URL: http://royal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback