En helg på tu man hand...vad gör man då?

I fredags åkte jag och barnen till Katrineholm. Mormor och morfar hade blivit tillfrågade att sitta barnvakt hela helgen för att jag och Marcus skulle få en chans att röja upp lite här hemma. Andra par passar på att gå ut och äta, kanske se en bio eller resa iväg på en romantisk weekend...men inte vi!! Vi städar, renoverar och röjer istället :o)

Men vilken toppenhelg det har varit!

Jag vinkade av barnen i Katrineholm och körde hemåt Örebro. I Kumla stannade jag till på en Kinarestaurang och köpte med mig lite mat. Mycket smarrigt! Efter att vi hade ätit så kavlade vi upp armarna och gav oss på uppdraget för helgen; att röja förrådet på övervåningen som så småningom ska bli ett datarum.

Så här såg det ut innan vi började hiva ut alla saker in på Hugos rum.



Så här så Hugos rum ut när vi bombarderat det med alla kartonger och annat skräp.



Jag ansvarade för att rensa gammalt skräp och sortera upp kartongerna som vi skulle flytta ner till förrådet i källaren som Marcus renoverat upp några dagar tidigare.


Vårt nya och välsorterade källarförråd!

Marcus i sin tur stod för muskelinsatserna som innebar mycket rivande och snickrande inne i det blivande datarummet. En gammal ful och äcklig plastmatta skulle ut och en bit vägg skulle rivas samt endel el skulle dras, så han hade fullt upp.



I nuläget ser det ut som bilden visar här nedanför i datarummet. Men så småningom ska lite gips upp på väggarna och ett hemmasnickrat skrivbord gjort av en av svärföräldrarnas gamla dörrar ska in under fönstret (Tack Jenny och Lars för den fin fina idén!!) Lite tapet och golv och så till sist lite bokhyllor och tavlor så är det KLART sen! Det kommer att bli superfint...vänta bara så ska ni få se :o)



Barnen hämtade vi hem igen på söndag eftermiddag. Det var underbart att träffa dom igen. Natten till söndag hade jag nämligen drömt en hemsk mardröm där Hugo dog en fruktansvärd död. Jag vaknade av att jag låg och grät förtvivlat och kunde inte somna om på ett bra tag och Marcus lyckades jag självklart väcka också. Därför var det extra skönt att få krama om barnen när vi kom fram till mormor och morfar i Katrineholm. 

Dom hade självklart haft en toppen helg tillsammans med mycket bus och mys. Morbror Ludwig hade varit hemma endel och förbarmat sig över Hugo, så det hade blivit ganska mycket Tv-spel för deras del. Alva gosade väldigt gärna och mycket med mormor och morfar och skötte sig tydligen exemplariskt på nätterna. Det var ju skönt att höra, för hemma gör hon det inte!

I helgen blir det kalasdax här hemma på Karlsrovägen 8. Alva fyller 1 år den 22 oktober men Marcus familj kommer hit redan till helgen för att fira hennes stora dag. Nästa helg blir det min familjs tur. Ska bli roligt att få fira lilltjejen som inte är så liten längre!


Hugo har lärt sig att man ska göra "peace-tecknet" när man tar kort.

kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Va bra det kommer att bli! Du är så ordningsam =0)

Längtar tills vi kommer så långt i vår "labyrint" i källaren. Ser fram emot kalas längre fram!

Pussa på barnen! Linda


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback