Så var det tredje och sista kalaset avklarat.

Sitter med laptopen i knät och sneglar på `Svensson Svensson`på 1:an. Marcus och barnen sover och jag borde egentligen göra detsamma. Nu när vi får tillbaka en timma eftersom att vintertiden tar över så borde man ju utnyttja det och sova lite. Ska bara slänga in några bilder från dagens födelsedagsfirande av Alva och Hugo innan jag kryper i säng. När Hugo fyllde tre i September kunde vi inte hitta en bra helg där min sida av familjen kunde komma så då bestämde vi istället att slå ihop Hugo och Alvas födelsedagsfirande idag istället.

Mamma och pappa kom redan vid halv 12 och vi fikade tillsammans. Linda och barnen kom vid halv tre tiden och då åt vi en bit mat innan barnen kom igång att leka. Ebba och Noa tog med sig Hugo ut att hoppa på studsmattan, trots kyla och väta lyckades dom hoppa en stund innan dom kom in igen och vi fikade födelsedagstårta.

För två helger sedan hade vi en röjarhelg här hemma då jag och Marcus rensade ur vårt förråd på övervåningen. Jag hittade då två pärmar fulla med brevpapper som jag sparat sedan jag var liten. Jag minns att det var höjdpunkten på rasterna när man gick i skolan att byta brevpapper med varandra. Många av papprena i pärmen minns jag till och med hur, var och när jag bytt till mig. Det var tider det :o)
När jag berättade för Ebba att jag hittat dessa två pärmar och att jag ville ge dom till henne så tittade hon på mig och sa "Brevpapper, vad är det?" Hahaha...underbar kommentar, men samtidigt lite skrämmande!! Gissa om jag kände mig gammal?! Tydligen är det bara MSN och SMS som gäller för barnen idag. Brevpapper, det är tydligen stenåldersvarning!

Barnen ville inte att mormor, morfar, moster och kusiner skulle åka hem men när dom tillslut släppt iväg dom så visade det sig att dom i själva verket var ganska trötta och att det var ganska skönt att trappa ner i tempo och göra sig i ordning för sängen. Alva somnade med vällingflaskan i munnen och Hugo och jag låg och lyssnade till en födelsedagspresent som han fick idag; Sago-CD, Blixten McQeen. Efter en stund tittade jag åt Hugos håll då jag tyckte att andningen blivit annorlunda, och mycket riktigt, en mycket trött Hugo hade somnat tryggt och skönt.

Här kommer några bilder från dagens 3 och 1-års kalas...


Alva hittade sin plats i morfars knä.


Paketöppning med mormor och morfar. Många fina presenter blev det!


Alva fick en söt docka som kan skratta,prata, rapa och snarka...en hit!


Det är klart att dockan ska få sitta med vid bordet så en matstol låg i ett av paketen.


Coola kusiner i färggranna byxor!


"Puss på dig morfar..."


"...och mormor också"

Kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Tack för ett mysigt kalas! Förstår att barnen var trötta, mina höll sig väldigt lugna i bilen på väg hem också. Pussar och kramar från oss!

Linda


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback