Snaggade barn och julkänslan på väg...

Jag och barnen åkte till Kisa i fredags morse. Marcus skulle komma med tåg senare på eftermiddagen efter en heldag på kurs i Stockholm. Hugo var eld och lågor tack vare vetskapen att han och farfar skulle åka och hämta Marcus på busstationen i Kisa senare på eftermiddagen. Han talade om det vitt och brett för alla som ville lyssna.

Väl framme i Kisa passade jag på att kolla om det fanns någon klipptid för barnen. Hade tänkt hinna med det här hemma i stan lagomt innan jul men har jämfört priser och tyckte det var lite väl dyrt. Det var inte jättebilligt i Kisa heller men ändå billigare än om dom hade klippt sig i Örebro, så när jag fick napp hos en frisör slog jag till och bokade in oss på eftermiddagen. Jag hade förberett Hugo på vad som skulle hända och vi hade gjort en överenskommelse att om Hugo satt alldeles stilla och lät sig klippas utan gnäll skulle han få gå in på mataffären efteråt och välja vilket godis han ville.
Alva undrade nog vad det var som försegick och varför någon okänd tjej höll på att pilla henne på huvudet hela tiden och fäktade ogillande med armarna. Men tillslut var hon iallafall klippt och allt ojämnt bebisfjun var bortklippt och hon blev om möjligt ännu sötare än innan ;o)

Hugo då, hur gick det för honom? Jodå, även han blev klippt och fick en jättekort och fin frisyr. Han satt som ett ljus (till skillnad från hans illvrål och slagsmål då vi klippt honom med maskinen hemma) och tuggade sitt tuggummi under tiden som han blev klippt. Jag tror han hade det där godiset i sikte hela tiden, och precis som vi kommit överens om så fick han gå in och handla vilket godis han ville eftersom att han hade varit så duktig. Det blev en "Lördagsgodismix-påse" och ett kinderägg...inte direkt oväntat.



I morse åkte vi tidigare än planerat vidare till Katrineholm och mina föräldrar för att fira min lillebror Ludwig som fyllde 25år igår. Där vankades det smörgåstårta, kakor och god mat tillsammans med familjen. Mysigt som vanligt! Min syster och hennes väninna har ett litet "företag" där de tillverkar och säljer fina betongalster. Nu såhär lagom till jul har dom tillverkat jättesöta tomtar men dom säljer även fina änglar, hjärtan och betongfat av rabarberblad. Linda hade tagit med sig ett urplock som jag och mamma fick titta igenom och jag plockade på mig några tomtar och änglar och lite annat smått och gott. Nu längtar jag tills det är dags att hämta upp mina julkartonger och börja sprid alite julstämning här hemma. Ska försöka hinna med att baka och pynta lite den här veckan, för snart är den här...första avdent!!







Dom säljer som sagt sina fina betongalster så är någon sugen på att handla, hör av dig till mig så skickar jag vidare ;o)
Ha en trevlig vecka och sköt om er!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback