En helg i ensamhet med städning på schemat.

I söndags morse satte sig Marcus och barnen i bilen och åkte till Kisa för att vara några dagar hos farmor och farfar. Tanken var att jag skulle få lite tid till att röja upp i huset och städa mer grundligt än vad man annars hinner med. Tro mig, huset var verkligen i stort behov av en ordentlig genomkörare!!

Det högg till i hjärtat när jag såg dom åka iväg och jag måste erkänna att det kändes väldigt konstigt att gå tillbaka in i huset och veta att jag skulle vara alldeles själv tre dagar framöver. För att inte tänka på det allt för mycket satte jag genast igång att städa.
Vilken skillnad det är att få fixa och fejja i lugn och ro utan att bli avbruten av att någon vill att man ska krypa runt på golvet som ett lejon, trösta någon som gjort sig illa, hjälpa till att leta efter leksaker eller bara tillrättavisa retstickor och avstyra bråk.
På några timmar hade jag städat färdigt hela nedervåningen och kunde ge mig på övervåningen innan det var dags att unna mig lite egen tid. Det blev en mysig film med en ostkroksskål i knät och ett glas cocacola...underbart!.

Hade tänkt lägga mig tidigt för att passa på att sova mer än fem timmar i sträck en natt, men om jag ska vara ärlig så drog jag mig för att gå och sova. Jag började föreställa mig läskiga saker, som att någon skulle ta sig in i huset osv. Barnsligt? Ja, jag vet, men sådan är jag.
Till sist somnade jag och sov gott HELA natten, underbart!!

Idag kom Marcus och barnen hem igen. Vilken härlig känsla! Hugo slängde sig om halsen på mig och Alva "kvittrade" som en delfin, "iiiiiiii iiiiiii iiiiii" och sprattlade hysteriskt med armar och ben.
Dom verkar iallafall haft det toppen hemma hos farmor och farfar med mycket mys, bus, fika och god mat.

Vi har ju även kämpat på med datarummet under en tid och nu är vi äntligen klara och slutresultatet blev ett MVG, vi är mycket nöjda!

FÖRE:


EFTER:


Och så avslutningsvis ett par bilder på barnen...


Alva iklädd tomtedräkt. Vi gjorde ett försök att fota barnen för ett blivande julkort...


Hugo har svårt att få fingrarna att göra som han vill. Peace-tecknet kräver koncentration...

Kram

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad fint det blev i datarummet! Vilken lyx att vara själv så länge, men samtidigt lite tråkigt, men det kan behövas ibland så att det blir lite ordning hemma.

kram på er

2008-11-12 @ 08:33:42
Postat av: farmor

Vad fint det kan bli av en garderob-förråd. Ni är otroligt duktiga och energiska.

Det var såååå mysigt att få ha barnen och Marcus hemma ett par dagar med mycket mys och bus.

Kram

2008-11-12 @ 09:00:18
Postat av: Linda

MEN va fint!!! Ni är ju så duktiga! Vilket lyft för den garderoben! Vilken mysig blogghörna! Ebba ser verkligen fram emot att få vara med moster och morbror ett par dagar. Vi ses snart!

Kram Linda


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback