Badpremiär!

De senaste dagarna har bjudit på strålande sol och upp mot 30 grader varmt. Helt ofattbart med tanke på att det bara är maj.

I onsdags och torsdags tog jag fram poolen här hemma och fyllde upp med vatten så Hugo och Alva kunde svalka sig i värmen.

image490

image491

I fredags och idag lördag har vi varit ute i Leken och solat och badat. Det var faktiskt riktigt skönt i vattnet.

image492
Hugo känner på vattnet...jodå, det är okej badtemperatur!

image493
Alva fick sitta i ett UV-tält och leka medan vi andra njöt av solen och vattnet.

Idag har vi även varit iväg och inhandlat ett stycke träd (prydnadsapel) och en buske (magnolia) som vi planterade på tomten. Sakta men säkert börjar trädgården att ta sig =)

image494

Idag är även en stor och viktig dag att minnas. Hugo kissade på toaletten för första gången. Jag hade nästan gett upp hoppet om att han någonsin skulle bli blöjfri. Men nu känns det hoppfullt igen. Han har aldrig visat något intresse av att gå på pottan eller göra sig av med blöjan. Men i fyra dagar nu så har jag tagit av honom blöjan och varit envis och frågat honom om han velat gå på toaletten eller kanske kissa i gräset? Antingen har jag fått ett klart och tydligt "NEJ" eller så har han bara låtsats kissa genom att stå med byxorna nerdragna och göra "ksssssss-ljudet". Men i kväll efter att Marcus hade läst för honom och sagt god natt, kom han smygandes nerför trappen in i köket där jag och Marcus var och sa att han ville kissa. När han satt på toaletten märkte jag på honom att den här gången menade han allvar. När han var färdig kunde jag inte låta bli att pussa sönder honom och överösa honom med superlativ och man kunde se på honom att han växte några centimeter =) Han blev stolt som en tupp, likaså jag! Nu ska det bli spännande att se hur det går framöver.

Nä, nu är det dags att gå och sova. Huset är redan nersläckt och barnen och Marcus sover redan...ska bli skönt att krypa ner i sängen nu. God natt på er!

Kram

Kommentarer
Postat av: farmor

Kram på er mysungar och föräldrar,läntar efter er.
från ett varmt kisa.

2008-06-02 @ 11:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback