Äntligen...nu är det dags att blogga igen!

Det har inte blivit så mycket bloggande den senaste tiden. Jag har haft ganska mycket att göra och så reste jag dessutom bort förra helgen så bloggen har legat på hyllan ett tag. Men nu är jag tillbaka och har ganska mycket att skriva om.

Förra helgen åkte vi till Kisa för att hälsa på "mommo" och "motta" som i själva verket är farmor och farfar, men Hugo säger mommo och motta om både sina mor och farföräldrar. På lördagen var det `Kisa marken´. Farmor, barnen och jag gjorde oss redo att gå iväg. Marcus är vanligtvis inte speciellt förtjust i att gå på sådana tillställningar men han bet ihop och hakade på han också. Åsa och barnen åkte från Motala och gjorde oss sällskap. Mysigt för kusinerna att träffas och leka lite.

image476
Hugo och Albin åker karusell

På söndagen drog vi vidare till Katrineholm. Marcus släppte av mig och barnen och åkte sedan hem till Örebro för att jobba. Vi stannade däremot kvar för att hjälpa mamma att fixa inför pappas 60 års firande. I lördags hade han öppet hus för alla vänner och bekanta vilket blev en härlig tillställning!
Min syster Linnéa och hennes två barn hade rest uppifrån Lycksele ner till Katrineholm för att vara med att hjälpa till med festligheterna. Vi har bott hela veckan hemma hos mamma och pappa och barnen har lekt och kivats om vart annat.  Men lite kramar och mys har det också blivit...

En dag var en ny lek skapad..."mamma och barnleken". Hugo var barn och Nellie var mamma och så sprang dom runt och kramades och pussades och så lade dom sin ofta ner på backen för att sova...är det så dom uppfattar oss vuxna?? Att vi bara pussas och kramas och sover =)

image477
Puss på dig!

image478
Gullungar!!

image479
Festfina familjen

Igår var det som bekant Mors dag. En mysig dag som började med lite sovmorgon och sedan frukost på sängen. Hugo kom in i sovrummet och sken som en sol när han slängde fram presenten från honom och Alva. Jag kan ju inte ha varit en alltför jobbig och sträng mamma för i present fick jag en ny och fin kamera!!!!! Jippi...äntligen kan jag ta bra och fina kort igen. Kolla in bildkvaliten på korten här nedanför så ska ni få se =)

image480
Inte en tillstymmelse till röda ögon...

image481
Skarpa och klara färger trots att jag använt zoomen...

Marcus och Hugo var ute och klippte gräsmattan på eftermiddagen och när dom var klara kom dom in med varsin blombukett...

image482
Marcus hade med sig en bukett med syren och Hugo hade en knippe ogräs...bedårande!!

Slänger avslutningsvis in ett litet kort på tjejerna Kindevåg

image483

Kram


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilka härliga kort på Hugo och Nellie när de kramas och pussas.
Jag fick en picknickkorg på mors dag så om jag fyller den och du tar med din kamera så får vi ha picknick i lekparken med barnen någon dag =)

Kram

2008-05-26 @ 16:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback