Sommarens projekt...trappen!

Då var det dags för nästa renoverinsprojekt. Detta projekt har stackars Marcus tjatat sig till. Jag har försökt stå emot och vara bestämd i min åsikt om att denna semester (de få veckor vi har tillsammans) och den skrala semesterkasssan bara skall vikas åt familjeaktiviteter i sommar. Men liksom i min uppfostran så har jag svårt att motstå ett vackert ansikte som läggs lite på sned och ögon som vädjar:.."snäääääälla!" Så jag gav med mig ännu en gång.

Men visst är jag glad åt vad som så småningom kommer bli slutresultatet. En ny, fin och välkomnande entré som passar ihop med det övriga huset och trädgården som sakta formats så som vi vill ha det.

Vi åkte till Västerås och Bauhaus igår för att inhandla klinkerplattor till trappen och bron. Det blev grå plattor, som självklart matchar med stengången, i storlek 30*45. Det blir nog toppensnyggt när dom kommer på plats. Järnräcket ska väck och Marcus ska bygga en fortsättning av räcket som vi satte upp för två somrar sedan. Det kommer att bli mycket enhetligt och snyggt.

Japp, så ser det ut...sommarens projekt. Självklart kommer jag att lägga in bilder allt eftersom Marcus snickrar och fixar. Så allt jag kan säga nu är; Fortsättning följer!


Bron


Bron från sidan (det fula och hemska stålräcket...usch!)


Hugo kunde inte hitta sina peltorskydd men rådde bot på det på sitt eget lilla vis =) Alva i bakgrunden testkör gåstolen för första gången...toppenkul!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback