Fullspäckade dagar i Ängelholm.

Vi har en helt underbar semester tillsammans med familjen Romell här nere i Ängelholm. Vi har bara varit här nere i fyra dagar men har redan hunnit göra fler utflykter och aktiviteter på dessa dagar än vad vi gjort under hela året sammanlagt.

Igår passade vi på att besöka brandstationen här i stan som passande nog hade öppet hus. Hela garageuppfarten kryllade av små barn och deras föräldrar som ville se på de stora röda brandbilarna som stog uppställda på ett ståtligt led.

Brandmännen gick omkring och pratade med besökarna och delade ut ballonger och tuffa brandmanshjälmar till barnen.

Det fanns olika stationer man fick besöka, bla Rökdykarrummet, klippa sönder en bil, spruta vatten på elden och den mest populära av dom alla, Skyliften!

Vi stog i kö i drygt en timme för att få åka en två minuter lång färd högt upp i luften där vi kunde blicka ut över staden och alla människor. Hugo och Alva var så tålmodiga båda två och klagade inte en enda gång. Hugo tog vi med runt på de olika aktiviteterna medan den andre av oss stannade kvar i kön. Han sprang förnöjsamt runt mellan de olika brandbilarna och fick testa att tuta och ratta bäst han ville.

Alva kliar storebror på ryggen medan de väntar i kön

Hugo njöt i fulla drag när han både fick testa ha på sig brandmannens hjälm och provköra hans brandbil.

Hugo släcker elden. Brandmannen var så snäll och frågade om Hugo ville bli brandman när han blir stor. "Mmmm" fick han till svar =)

Far och son försjunkna i tankar...

Mamma och Hugo ska upp på en flygtur

Idag hade vi inget speciellt inplanerat till en början, men efter frukost kom vi på att vi ville åka en sväng till Höganäs och se oss omkring. Det fanns så mycket fint att inhandla men vi bet oss i läppen och höll hårt i plånböckerna för att inte göra något dumt impulsköp. Vi åkte tillslut därifrån tomhänta men med en förhoppning om att komma tillbaka ett annat år och då kanske fylla på vårt porslinsförråd där hemma.

På vägen hem stannade vi till vid stranden och kastade lite stenar och tog lite fina kort.

Våra fullspäckade dagar brukar sluta som nedan...barnen sitter som små ljus framför Bolibompa och föräldrarna lutar sig tillbaka och njuter av lugnet...

Imorgon åker vi till Danmark...jag längtar tills jag får sätta tänderna i ett dejligt chokladwienerbröd!