Helgen i korthet

Vilken skön helg det har varit!!
Fredagkvällen var lugn och skön. När barnen somnat slängde vi oss ner i soffan och tittade på en film och åt lite godis. Bra början på helgen.

image397
Alva i en söt mössa

På lördag morgon åkte jag till kyrkan för att hjälpa till att städa. Det var gjort på en timme (och då hann vi fika också). Det är bra när man är några stycken som kan hjälpas åt.
När jag kom hem så hade Mia och Seth kommit. Dom stannade till hos oss en liten stund på deras resa mot Kisa. Det var kul, då hann pojkarna leka en stund och vi vuxna hann prata.

image398
Mia och en nyvaken Alva myser ihop

När Mia och Seth hade åkt fick Marcus ett tokryck och började tvätta fönstren på nedervåningen. Jag kunde ju inte vara sämre jag, så jag gav mig i kast med ugnen vars smuts jag har ignorerat i en evighet...

VARNING för motbjudande bild!! 


 
  Före              och         Efter        

Hugo har kommit på att det är roligt att åka skridskor. Tyvärr blir det så fula märken i furugolvet. Som tur är så har han en uppfinningsrik mamma som drog på honom ett par raggsockor på fötterna. Fungerar minst lika bra som skridskor och är framför allt snällare mot golven.

image401
Är man bara tillräckligt trött så kan man somna var som helst.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback