Grodan Ellen

Jag, Hugo och Alva tog en promenad till lekparken härom dagen. Alva somnade i vagnen så jag och Hugo gick på en liten upptäcksfärd bland stock och sten. Plötsligt hoppade det upp en groda på stenen där Hugo klättrade och vi kunde titta lite närmre på hur en groda verkligen ser ut. Hugo döpte den lilla grodan till Ellen, vilket var ett passande namn eftersom att det visade sig att grodan i själva verket var en HON och hade små grodbebisar i släptåg. När jag tittade ner i gräset där jag stog kryllade det av små hoppande bebisgrodor.


Grodan Ellen


"Heeej Ellen!"

Alva började krypa så smått förra fredagen. Hon har mest stått och vaggat fram och tillbaka på alla fyra och inte tagit sig någonstans eller bara ramlat pladask ner på magen för att sedan ligga och gnälla i väntan på hjälp.

Igår hade jag besök av två kollegor/vänner och deras små charmtroll Stina och Filip. Filip har blivit en stjärthasare, dvs att han sitter på rumpan och hasar sig fram på golvet med hjälp av fötterna. Vi pratade om att Stina och Alva förhoppningsvis skulle se detta och ta lärdom av det, och det tror jag att Alva verkligen gjorde. Ikväll har hon nämligen verkat förstå hur hon ska göra, så nu kryper hon runt ( inte stjärthasar...hon valde en annan variant) och plockar med saker som hon äntligen kan nå på egen hand.



Kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad mysigt med en sådan upptäktsfärd! Ellen var väl passande. Tack för MMS:et! Vad duktig hon är, nu gäller det att mamman håller igång för nu går det undan. Nu kommer hon inte å sitta kvar där du sätter henne längre =) Det är bra, det håller dig rask och rörlig! Hi hi

Kram syster yster

Postat av: Linnéa

Heja Alva!!! Trägen vinner, nu går det undan. Va kul att se små grodor livs levande, en kul upptäckt på en mysig upptäcksfärd. Kraaaaam Linnéa.

2008-08-24 @ 22:41:21
Postat av: Linda

Hallååååå! Vad gör ni? uppdateringsdax på bloggen snart??? =0)

Kram L

2008-08-29 @ 17:34:40
URL: http://vardagensguldkorn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback