Våra toppenkids!

Vi måste ha de underbaraste barnen...utan tvekan! Man kan inte annat än att ÄLSKA dom tokmycket =)

Hugo imponerar varje dag. Han har verkligen blivit stora killen. Vi åkte till Bra & Begagnat i går eftermiddag för att införskaffa ett tårtfat. Onsdag eftermiddag, tänkte jag...vi skulle säkert vara ganska ensamma i butiken, men ack så jag bedrog mig. Det var värsta rusningen jag någonsin erfarit i en second hand-butik. Hugo som dessutom inte sovit en endaste blund på dagen misstänkte jag skulle vara sur och grining och det skulle inte bli bättre av att han var tuvungen att haka på mamma in i en fullproppad butik med inte bara människor utan också prylar från golv till tak.

Hugo (som tididgare haft tendensen att bara lägga sig ner på backen och gråta för att han inte får som han vill) höll mig i handen hela tiden medan vi snirklade oss längst in i butiken. När jag tillsist hittade porslinsavdelningen följde han mig snällt hack i häl och kommenterade de olika tårtfaten som jag visade upp för honom. "Fint mamma", "TItta mamma, fin", "Wow mamma"!! När jag hade hittat det jag letat efter begav jag mig till kassan. Fortfarande med Hugo tätt i hasorna...
När vi tillslut kom ut ur butiken och jag berömde honom för hans makalösa tålamod och att han varit en hjälpsam kille fick jag ett strålande leende tillbaka och ett förnöjsamt och tvärsäkert "Mmmmm" till svar!

image435
Hugo och Alva käkar mellis ute på bron.

Alva är ett riktigt litet energiknippe och vår lilla solstråle här hemma. Inte en dag går förbi utan att hon får oss att brista ut i skratt eller få oss att slappna av och njuta av nuet. Hon är nog den gladaste ungen jag någonsin mött...hon är helt underbar!!!
Hon har blivit en hejjare på att sitta själv nu. Jag bullar upp med lite kuddar och dylikt uti fall att...men hon börjar bli riktigt bra på att parera.

image434
Hysteriskt skoj...

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback