Gott och blandat

Igår var Hugo på dagis och då passade jag och Alva på att handla lite mat samt vårskor till storebror. Det är för varmt för att fortfarande springar runt i vinterkängorna. Alva fick sitta i kundvagnen och inte i bilbarnstolen som hon brukar och det var en höjdare =)
image457
Nöjd och glad tjej!

Under tiden jag packade in varorna i kyl och frys bekantade sig Alva med vår dammsugare...en mycket spännande mojjäng!

image458
"Så blå och fin den är"!

Igår eftermiddag var det dags att åka till BVC på 6 månaderskontroll. Alva kom dit i sin nya sommarhatt vilket blev det stora samtalsämnet inne hos barnmorskan och läkaren som skulle titta på Alva. Alva sken upp som en sol som vanligt och blev både mätt och vägd. I nuläget är hon 68cm lång och väger 9120gram. Hon fick flytta en kloss mellan händerna och kolla efter samker som faller eller försvinner. Det klarade hon galant. Läkaren tyckte Alva var så söt och kallade henne för "reklambebis" vilket gjorde lilla mamma stolt som en tupp...haha!

image459
Alva i sin sommarhatt.

Imorse startade dagen 05:45, helt okej eftersom jag haft en skaplig natt inatt. Att solen strålade in genom fönstret hjälpte också, man blir ju ofta mycket piggare då =) Alva är så gott som feberfri men snorar fortfarande något förskräckligt, jag hoppas hon ska bli ordentligt frisk snart. Jag tycker så synd om stackars liten som går omkring och är krasslig.


image460
Syskonduett på trummor och xylofon. Morgonens konsert startade 07:10 =)

Ha en bra dag!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback