Feber och solsken

"Trött och har inget tålamod", tyvärr är det beskrivningen av mig för tillfället. En kombination av mycket har resulterat i att jag börjar känna mig trött och utmattad. Droppen som fick bägaren att rinna över var att Alva fick feber inatt och det höll både henne och mig vaken många timmar under natten.
 
Stackars liten, att få feber är inget hon kan rå för men just nu kom det väldigt olägligt. Hela natten har hon legat och vridit och vänt sig bredvid mig och yrat och gnällt. Inte lätt att sova då.  Det var extremt tungt att vakna upp imorse efter bara några enstaka timmars osammanhängande sömn. Att Hugo dessutom vaknade upp på fel sida gjorde inte saken bättre. Idag har det verkligen varit en extremt dålig dag. Räddningen kom när Marcus kom hem från jobbet och jag kunde ge mig ut på en långpromenad alldeles själv för att få rensa huvudet och kunna samla kraft. Marcus hade nämligen ännu en kväll som han var tvungen att vara borta vilket betyder att jag fick ta ytterligare en kväll med läggning av barnen själv. Tungt när en är febrig och gnällig, den andre är enbart gnällig och man själv inte har ork så det räcker. Jaja, jag ska väl egentligen inte klaga...det finns de som har det värre!

image456
En febrig Alva orkar smila upp sig för kameran iallafall...


image451
Hugo njuter av vårsolen.

image453
Hugo har hittat en ny favoritsysselsättning; klättra i stenhögen!!

I måndags hade jag och Alva besök av två utav mina jobbarkompisar som också är hemma och är mammalediga, Maja och Malin. Det var soligt och fint hela dagen så det föll sig naturligt att vi satt ute och fikade och pratade med barnen på filtar. Väldigt mysigt!!

image454
Ludvig och Alva delar leksaker med varandra.

image455
Maja & Stina och Malin & Ludvig gungar.

Skönt att äntligen kunna vara ute i det härliga vårvädret. Hoppas bara att det håller i sig...

Kram

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja, jag känner igen det där att vara helt trött och slut. Det tär otroligt på krafterna att vara hemma med två barn hela dagarna. Precis så kände jag mig sista halvårt jag var hemma. Nu är det otrooooligt skönt att åka iväg till jobbet och få lite avkoppling när Johannes är hemma!

2008-04-26 @ 19:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback