Adjö kära napp!

Hugo har gjort det vi trodde var näst intill omöjligt...han har slutat använda napp! Vår lilla kille har länge varit fastklistrad vid nappen och så fort han fått chansen har den stoppats in i munnen. Så att sluta med napp trodde vi skulle bli en jobbig period och ärligt talat har jag dragit mig för att ta tag i situationen. Men för några dagar sedan tyckte jag att det var dags så jag började smida en plan.

Hugo har den senaste tiden bitit sönder alla nappar han haft i sin ägo och silikonet visade sig inte vara utformat att hålla för en tvåårings gnagande tänder. Jag ville inte bara ta bort napparna för honom utan istället köra med en avvänjningsperiod. För varje napp som gått sönder har jag pratat med Hugo och berättat att "nu är det bara fyra nappar kvar sen finns det inga nappar längre ", osv. Lyckligtvis har han accepterat mitt resonemang och har noga följt med i nedräkningen av napparna. När det sen bara fanns en napp kvar och den också var totalt sönderbiten var det alltså dags att säga ett sista farväl. Hugo var så duktig och slängde själv nappen i soptunnan vilket imponerade på mig oerhört. Det är starkt att han själv slängde bort något som varit honom så kärt under 2 1/2 år. 

Han har frågat efter den ett fåtal gånger men accepterat faktum när vi påminner honom om att han kastade den för att den var trasig. Till och med sovstunderna på dagen och natten fungerar smidigt utan minsta gnäll och tjat. Hade jag vetat att det skulle gå så här smidigt hade jag gett mig på det här för länge sedan, men å andra sidan kanske han inte hade varit lika redo då som han var nu.

image447
Mammas och pappas "stora kille" är numera nappfri!

Nu är även vår garderob i stort sett klar. Några lister ska sättas upp och golvet ska målas och ett rör som ska användas att hänga kläder på ska fästas mellan väggen och skåpet sen är det FINITO!!! Det känns helt underbart! Jag har redan börjat lägga in handdukar, lakan och dukar i "kuberna" och den sväljer enorma mängder. Fantastiskt skönt =)

image448
Marcus borrar och bygger...

image449
Färdigt!!!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback