1:a tanden och "kalsongnisse"

Nu händer det grejer...

Igår upptäckte jag Alvas första tand som är på väg att titta fram i nederkäken. Lilltjejen börjar bli stor =) Det förklarar också allt dreglande och spottande och att hon varit lite febrig och snorig den senaste tiden.

Storebror vill inte vara sämre han. Imorse vägrade han sätta på sig blöjan, istället ville han ha sina "onger" (=kalsonger). Typiskt bara att han kommer på det 20 minuter innan vi ska åka iväg till dagis. Men jag ville inte säga nej, utan hakade självklart på nu när han äntligen visade intresse för kalsongerna och toaletten. Jag frågade flera gånger om han behövde kissa men han skakade hela tiden bestämt på huvudet. När vi var påklädda och redo att åka gick Hugo ut på bron och jag gick för att hämta nycklarna, när jag sedan vänder mig om mot honom ser jag att det är något på gång och jag frågar om han behöver kissa. Ett osäkert leende säger allt och jag grabbar tag i honom och skyndar upp för trappen där hans toasist finns. Hade jag varit smart hade jag skyndat in på toaletten på nedervåningen istället, men det var för sent och det kom kiss i hela trappen istället och Hugo blev dyngsur. Men jag berömde honom och uppmuntrade honom ändå så det blev inga ledsna miner.  

Jag duschade av honom och tänkte att "nu vill han säkert ha blöjan på sig", men nej, nej! Nya kalsonger och rena byxer på och sen iväg till dagis. När vi kom fram försökte jag på nytt få på honom en blöja, men se det gick inte. Han skulle absolut inte ha någon blöja, bara sina kalsoner. Tillslut kompromissade vi och han fick ha en blöja med sina kalsonger över. När jag hämtar hem honom i eftermiddag hoppas jag att han fortfarande vill testa att bara ha på sig kalsongerna...för som Hugo själv har börjat säga..."Hugo stor kille!" =)


image461
Syskonmys på en filt!

image462
"Här ska du hålla händerna Alva!" Hugo demonstrerar...

image463
Det här var roligare...

image464
Robotar är en ny favorit.

image465
En utmattad Tindra och en ointresserad Alva.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback