Var är Hugo??

Den här helgen har Hugo packat sin väska och dragit till Västerås och lämnat mig och Marcus med ansikten som fågelholkar. Han har blivit en STOR kille nu! Var har tiden tagit vägen? Det känns som att det var alldeles nyss jag tog kortet här nedan...och nu snart är det dags att ta ett nytt sådant kort fast på en annan liten bebis.

Igår kom Linda och Ebba och hämtade Hugo för att spendera en helg med dom i Västerås. Det är inte så att man önskar bort sitt eget barn men just nu när situationen är som den är har jag inte riktigt kunnat slappna av utan hela tiden oroat mig hur vi ska hinna få hit någon att vara med Hugo när förlossningen väl drar igång. Man kan självklart inte räkna med att det ska gå på en halvtimme men man kan inte heller  räkna med att det inte går fort så jag går ständigt omkring och spänner mig och planerar hur jag ska gå tillväga om något skulle hända när jag har Hugo hemma.

Här om morgonen ringde plötsligt min kära syster och erbjöd sig att ta Hugo över helgen oavsett om det skulle vara bebis på gång eller inte. Ett erbjudande skänkt från ovan!! Så jag packade Hugos väska och förberedde honom på att "i helgen ska du få åka hem till Ebba och Noa och sova där". Ibland har jag fått till svar: "Jaa" eller "Nä ova, nä ova" =)

Hugo har varit lite förkyld de senaste veckorna och inte sovit så bra på nätterna. Det har varit mycket spring fram och tillbaka mellan våra sovrum, upp tidiga mornar och många tårar och gnäll. Detta förberedde jag Linda på så att de skulle vara redo för eventuella vakna nätter. Imorse fick jag ett sms när vi vaknade (utvilade!!) där det stod att Hugo sovit HELA natten i SIN säng ända fram till 07:10!!!! Vad oroade vi oss för??

image295
Vår älskade plutt!

Idag har jag lurat med Marcus in till stan. Det var länge sedan vi gick på stan tillsammans och tog en lunch och bara strosade. Det är mitt enda önskemål för dagen, annars ska jag försöka se till att dammsuga och plocka i ordning här hemma. Sen är det bara att hoppas på att bebisen vill komma ut. Håll tummarna!!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback