Skön hemmahelg i Katrineholm

I fredags jobbade jag min sista dag på jobbet. Det kändes på ett sätt jätteskönt men även lite tråkigt och konstigt. Jag känner att kroppen behöver vila och ladda inför vad som komma skall men i huvudet är jag fortfarande på hugget och skulle vilja köra på ett tag till. Tror ändå i slutändan att det var rätt beslut att gå hem nu när det är 2 1/2 vecka kvar till beräknat datum.

Så i fredags packade jag in mig och Hugo i bilen och åkte hem till mamma och pappa i Katrineholm. Dels för att passa på att besöka dom ordentligt innan det är dags att föda, dels för att vila upp mig men också för att hålla oss ur vägen när Marcus skulle ge sig på att kakla toaletten.

 Myskväll med ostkrokar...

 Hänger med grabbarna framför tv:n

       
Vi bakade chokladbollar också...mums!

När vi kom hem idag möttes vi av denna underbara syn...
image272
Snart färdig...

Helgen hos mamma och pappa var toppen. Hugo trivdes som fisken i vattnet...vilket är en mycket passande benämning på hela helgen. Jag introducerade nämligen filmen "Hitta Nemo" för honom och den filmen har i stort sett gått på tv:n dagarna i ända! "Fisken, fisken" är det enda han har tjatat om =)

Jag har haft ordentliga känningar hela helgen och igår var jag nära på att ringa Marcus och beordra honom att komma med BB-väskan till Katrineholm. Men efter ett tag avtog det och jag kände inget mer på hela natten. Istället fick jag ett trevligt uppvaknande 04:47 då Hugo vaknade och inte kunde somna om. Efter en timme av bök och stök i sängen gav jag upp och Hugo fick tillsist se "Hitta Nemo" för sjuttielfte gången.

Efter en helg med konstiga sovtider och dåliga matvanor började jag misstänka att Hugo inte mådde helt hundra. Mycket riktigt...när vi kom hem till Örebro idag stupade han isäng och sov en timme tills jag väckte honom för att ta tempen...39,3  visade den. Inte konstigt att det varit svårt att få honom att äta och sova ordentligt hos mormor och morfar. Så ikväll blev det en lugn hemmakväll och isäng tidigt.
  
Kram

Kommentarer
Postat av: Anna Y

Fin dusch ni har gjort, en små fönster, rätt coolt. SJälv vill vi oxå renovera med. Men när vet vi inte, hamnar här av slump genom Mac eller Alexandra var det.
Bor själv i Katrineholm, Genne rättare sagt. Inflyttad hit från Örebro.
Ha det gött!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback