Höggravid + storhandla = Ingen bra idé!

Idag har jag och Hugo haft en väldigt lugn dag tillsammans med mycket stillasittande aktiviteter och långa mysstunder i soffan. Hugo är nämligen snuvig och hostar och jag har inte direkt varit i mitt esse idag heller så vi har som sagt mest bara tagit det lugnt. Men på eftermiddagen när Hugo var färdigsövd och mätt i magen tyckte jag att det var dags att vi tog tag i våra liv och gjorde något annat...jag kom på idén att åka och handla (!?)

Det mesta är slut här hemma och i helgen kommer dessutom Mia, Stefan och Seth hit så jag tyckte det kunde vara bra att fylla upp i skafferiet och i kylskåpet så vi inte behöver gå omkring och vara hungriga.

När vi väl kom till affären började Hugo genast att gnälla och ville inte alls gå in i någon mataffär. "Nää mat, nää mat!" var det enda han fick ur sig mellan tandagnisslandet. Men efter mycket övertalande tog vi oss tillslut in på ICA och kunde börja handla. Hugo började snabbt inse att det var ganska så kul att haka på mamma för att handla mat och följde snällt med mellan hyllorna och plockade glatt ner frukt, bröd, smör, ost och annat smarrigt ner i kundvagnen.

Självklart hamnade vi i en ganska så lång kö i kassan men Hugo höll sig hela tiden nära mig och vagnen och när det tillslut blev vår tur att packa upp varorn på bandet var han där och hjälpte till. Han fick till och med beröm av mannen som stog bakom oss i kön: "Vilken duktig grabb...han lägger till och med upp varorna med streckkoden åt rätt håll!" Japp, det är vår Hugo det! =)

Trots Hugos goda uppförande och att det gick relativt smidigt att åka och storhandla så var jag klippt slut när vi kom hem. Svetten lackade och magen var stehård av sammandragningar. Går förlossningen inte igång av den här strapatsen vet jag inte vad som kan sätta igång det hela!

 
image283
"Fick vi verkligen med oss allt på listan?"

image284
EFtersom det är fredag och Hugo var så duktig i affären fick han kalasa på en klubba =)

Nu ser jag fram emot en lugn och skön hemmakväll med IDOL och en skål med godis!

Kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, vad gör man inte för att påskynda det hela....Drar det igång nu så¨vet du vart vi är..... 4 vuxna med tillgång till 3 bilar. Ring bara så kommer vi! Mormor sover med ena ögat
(och örat) öppet! Mobilerna är på!
Kramar
från blivande moster!

2007-10-12 @ 23:00:47
Postat av: farmor

Hoppas ni fick en skön myskväll, vi hade en kanonkväll på Sommarro med mycket kräftor..
Fin tröja....
Kram

2007-10-12 @ 23:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback