Äkta kärlek!

Det är inte många kvinnor som har en så händig man som jag har! Jag måste få ta tillfället i akt och skryta lite över min man som gått och byggt mig (och familjen...) ett helt nytt badrum.

Jag hade en önskan om att vi skulle ha ett badrum färdigt på övervåningen innan bebisen skulle komma. I sommar såg det inte riktigt ut som att det skulle bli verklighet. Marcus hade så många andra projekt på gång så badrummet ramlade längre och längre ner på "att-göra-listan".

Men tillslut var det så dags att flytta in renoveringen från utsidan till insidan när sommarvärmen och det renoveringsvänliga vädret lyste med sin frånvaro. Marcus började riva och slita i rummet som fram tills dess fungerat som ett extra förråd. Många timmar av blod, svett och hårda ord har tickat förbi.

Jag kan väl inte säga att jag varit den mest exemplariska hustrun med det enorma tålamodet. Jag har ofta gnällt och suckat över alla arbetstimmar Marcus har lagt ner på badrummet istället för på mig och Hugo. Jag skyller lite på min graviditet...men även på att jag är en typisk kvinna som både "vill ha kakan och äta upp den"...Alltså ha ett färdigt badrum men samtidigt få tid att umgås med Marcus. Ett typiskt ilandsproblem!!??

Nu börjar vi dock se ljuset i tunneln och mållinjen är efter mycket jobb och slit mycket nära. Idag har Marcus fått in både toalettstol och handfat med kommod (stavas det så?) och vi är enormt nöjda med val av lampor, porslin och skåp i valnötsträ. Det blir ett jättemysigt badrum! Nu är det bara badkaret som saknas...vilket vi letar efter med ljus och lykta! Vi hoppas hitta något som tillsist känns som pricken över i.

Det är iallafall, enligt mig, äkta kärlek när en man bygger sin höggravida fru ett badrum så att hon inte ska behöva stappla sig ner för 19 trappsteg för att gå på toaletten efter en förlossning som vi alla vet inte är helt smärtfri och inte lämnar någon oberörd.

image282
 
Kram


Kommentarer
Postat av: farmor

Grattis: Vad fint det blev och så duktiga ni varit.
Det är tillåtet att vara lite gnällig ibland, det är jobbigt med renovering för hela familjen.Ni klarade det och nu har ni ju ett fint badrum.
kramisar

2007-10-08 @ 18:40:37
Postat av: Alexandra

but my god! Vad ffiiiiint det blev!!! Jag kan verkligen tänka mig att det varit tufft för er många gånger men nu står ni över tröskeln! vad underbart!! Nä, inte ska vi vänta med att träffas tills ni blir fyra. Visst är det snart det är dags, men jag har tänkt mig betydligt snart: kanske nästa tisdag, kan du? Fika kanske? Om det är lättare hemma hos dig så kommer jag och Oscar!

2007-10-09 @ 12:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback