18 månaders kontroll

Idag var det dags för 18 månaders kontrollen...

Marcus hade tagit ledigt  på förmiddagen för att ta med Hugo till BVC, men sen visade det sig att jag inte hade några uppdrag på förmiddagen så jag passade också på att följa med, nyfiken som jag är =)

På ett halvår har han gått upp 1,7kg till stadiga 14,3kg.  Jag trodde faktiskt att det skulle vara mer... 
När det sedan var dags att mäta längden visade det sig att han var för lång så att mätbordet inte räckte till. Istället fick dom gissa och ta hjälp av ett måttband. Men ca 88cm lång ska han var i dagsläget...det är 8cm på ett halvår.

Tanken var att han skulle få vaccination mot mässling, påssjuka och röda hund idag, men han var lite för rosslig i lungorna och förkyld så vi fick en tid lite senare i mars då vi får komma tillbaka och göra ett nytt försök.

Annars var allt bara bra med vår lillkille. Läkaren frågade om han kan gå, prata mer än 10 ord, kan hämta saker som vi ber honom om osv osv. Jag talade även om att jag tecknar mycket med honom och att han lärt sig minst lika många tecken som ord. Läkaren tyckte detta var ypperligt och var smått imponerad och visade sedan att hon också satt inne med lite kunskaper på teckenspråk...inför en smått ointresserad Hugo tecknade hon tecknet för "lampa"...

Vi får se hur det går den 22:a mars då vi ska tillbaka för att ta sprutan...

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback