Vår lilla Prins(essa)!

Igår blev vi spontant hembjudna till Micke och Ann-Sofi på kinamat. Jag skulle egentligen ha jobbat men uppdraget blev inställt bara några timmar innan så vi var fria att göra vad som helst. Så när Micke ringde och undrade om vi hade lust att svänga förbi på en bit mat så tackade vi inte nej...

Efter maten blev det ytterligare mer lek för barnens del och Hugo hittade Hannas söta tiara som han vägrade ta av sig. Han hittade även en fin virkad väska som han sprang runt med och stoppade full med leksaker. Det är skönt att se att han inte är speciellt rädd för att visa sina feminina sidor =)

image157
"Nu känner jag mig  vacker!"

image158
"Haha...så tokigt!"

Idag fick Hugo sommarlov, en dag tidigare än planerat. Jag hade inte hjärta att ha kvar honom på dagis en dag till. De flesta barnen har redan slutat för sommaren, det är bara Hugo och lilla Smilla kvar på avdelningen den här veckan. Detta har gjort att fröknarna har slagit ihop Hugos avdelning med de lite större barnens avdelning och det är lite läskigt tycker Hugo...dom stora barnen är ju så stora och högljudda...det kan bli lite kusligt. Hugos fröknar har dessutom gått på semester en efter en så det har varit lite besvärligt att lämna honom på mornarna, han har blivit så ledsen när jag har lämnart honom på den nya avdelningen, med dom stora barnen och helt nya fröknar. Idag var det olidligt att lämna honom...han höll ett hårt tag om min hals och försökte ta bilnycklarna ifrån mig så att jag inte kunde åka ifrån honom...det blev för mycket för mitt stackars hjärta så jag bestämde mig för att ta hem honom redan idag. Ska till barnmorskan imorgon bitti så det hade varit smidigt att ha honom på dagis under tiden, men han får följa med mig dit iallafall...det ska nog gå bra!
 
Ikväll har Marcus avslutat gungställningsprojektet som han hållit på med i några dagar. Det blev tillsist en ståtlig gungställning till Hugos stora förtjusning. Han stod bredvid och hoppade jämfota och skrek "Gunga...gunga....MIN gunga!!!!" När jag och Marcus sedan varvade med att knuffa på fart tjöt han bara högre och högre "Mera, mera!!" Han kunde inte få nog!

image159
"Där ska min gunga hänga!"

image160
Gungeligung!

image161
"TACK snälla pappa för att du ville bygga mig en gunga!"

image162
Att klättra upp och ner, upp och ner, upp och ner...är superskoj!!


Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback