Magsjuka..?

Hugo sjuk/badar


Klockan 2 inatt vaknade vi av att Hugo gnällde innifrån sitt rum. Vi körde på som vanligt att en bytte blöja på honom och den andre sprang ner i köket och värmde välling. Jag bad Marcus fixa iordning i Hugos säng innan vi lade tillbaks honom för att sova igen och när jag kom in i Hugos rum stod Marcus och rev i sängkläderna...allt var nerspytt!

Hugo fick istället somna om inne hos oss, men det var inte populärt för efter några minuter av bök och stök kravlade han sig ur vår säng och stegade in på sitt eget rum och pekade mot spjälsängen =) Jag lade ner honom och han somnade om och sov i drygt en timme sen var det dags igen...hela sängen var nerspydd och Marcus var tvungen att ta med Hugo ner på toa för att spola av honom.

Vi bäddade med handdukar i vår säng och tog upp en liten balja utifall att...och ca en halvtimme efter att vi lagt oss igen så satte sig Hugo upp och sträckte sig efter baljan...han var så tapper och grät bara en liten stund, sen slängde han sig runt halsen på pappa för att få lite tröst.

Efter många om och men så somnade vi tillsist om och vaknade igen vid 8. Han fick i sig en rostad macka och några "puffisar" och en mugg med vatten...och det verkar som att han får behålla det. Redan kl10 var han trött igen så jag lade honom för att vila och han sover fortfarande... 

Det ser med andra ord inte ut att bli någon Marcus och Lovisa-helg den här helgen, det är bättre att plutten får vara hemma hos mamma och pappa och kurera sig...jag ser hellre att han blir frisk och mår bra än att jag och Marcus ska få gå ut och äta och se på bio. Det hinns med en annan gång...Vi får sova ut en annan helg...=)

Kram

Nu har Hugo fått i sig lite mat också och även det fick han behålla. Jag tyckte att han var så pass pigg att han kunde få bada lite idag. Marcus sköljde förvisso av honom inatt efter att han hade kräkts men det är ändå skönt att få bada  av sig lite när man mår lite dåligt.

Det ser eventuellt ut som att vi åker till Västerås imorgon bitti istället. Då får både vi och Hugo en natt till här hemma och då får vi en chans att se hur han egentligen mår och återhämtar sig. Så det kanske blir av iallafall, vår lilla "herr- och fru helg" =)

Kram

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ååååh... Jag lider verkligen med Hugo. Måste verkligen vara jobbigt att känna så här. Men hur mår han idag? Ni ska få er herr och fru-helg snnnaaarrrttt!!! Tänker på er! Stora kramar

2007-02-19 @ 11:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback