Välkommen 2009!

Nu är det ett nytt år och jag tänkte att jag skulle börja det nya året med att förnya min sida lite och piffa upp med lite andra färger och former. vet inte än om jag är nöjd så det hinner säkert ändra sig fler gånger de närmaste dagarna. Jag funderar även på att byta bloggadress. Min syster Linda har en så fin blogg med ännu fler varianter på hur man kan lägga in bilder och även filmklipp. Det vore ju kul! Jag får se hur jag ska göra, det innebär ju en hel del engagemang och  ändringar och så...

Jaha, men nu var det ju det nya året vi pratade om. Vi firade det tillsammans med Mia och Seth och vilket firande det blev, det må jag säga! Helt i min smak. Vi tog det lugnt, mös och åt gott tillsammans. Nyårsmenyn bestod av;

Förrätt:

Mandarindrink
Grönsaksstavar i guacamoleglas
och tonfisk samt kräftfyllda croustader.

Varmrätt:

Hasselbackspotatis och
gräddstuvad fläskfilé.

Efterrätt:

Vit chokladmousse med
sockerrullade björnbär.

På kvällen när barnen hade somnat kalasade vi även på chips, godis och fruktbuffé. Gissa om vi var mätta och belåtna när vi kröp i säng.

Vi var lite oroliga att vi inte skulle lyckas hålla oss vakna fram till tolvslaget men vi spelade lite spel och satt och pratade och helt plötsligt var det dags för Jan Malmsjös Nyårstal på SVT och så fick vi se ett ordentligt fyrverkeriskådespel både på TV och utanför vårt fönster.

Här följer även ett bildspel från den lyckade kvällen...


Tjejerna gör sig i ordning. Alva bekantar sig med mammas smink.


Färdiga partytjejer redo att välkomna det nya året.


Samling runt bordet där vi fick njuta av god förrätt.


Grabbarna tyckte om drinken som var gjord på mandarin, citron, florsocker och Sprite.

Jag och Mia har ruskigt kul ihop. Vi blir som små tonårstjejer som fnittrar och fjantar oss och på nyår är det inget undantag. Vi har en förkärlek till våra kameror och att ta kort på oss själva och igår fick vi verkligen ge utlopp för detta. Här kommer en galen bildkavalkad ;o)

     

 

Ja, det finns egentligen inte så mycket att säga. Men vi är väldigt tacksamma att våra män ändå älskar oss :o)


Marcus fick också vara med ;o)

Imorse vaknade vi en efter en (som man brukar göra). Seth var först ut kl 05:50. Hugo vaknade en timma senare och sedan var det fullt ös. Men ingen av barnen har varit på topp idag. Det har bara varit gnäll och tjat och varför fick vi svar på i eftermiddags. Hugo spydde nämligen rätt ner i mattallriken och när Mia och Seth kommit hem till Avesta igen ringde hon och berättade att Seth fått vattkoppor. Det förklarar en hel del när det gäller deras beteende idag. Stackars små grabbar...dom är tappra ändå. Nu ligger Hugo och sover bredvid mig i soffan. Han kräktes senast halv 4 i eftermiddags och efter det har han piggnat till allt mer. Hoppas att vi andra klarar oss. Vi befarar det värsta inatt...det är lika bra att ställa in sig på att vi allihopa blivit smittade. Förhoppningsvis blir vi glatt överaskade imorgon bitti när vi vaknar upp efter en hel natts sömn (håller tummarna!!!).

Till sist vill jag önska er alla en god fortsättning på det nya året!

Kram Lovisa, Marcus, Hugo och Alva

Kommentarer
Postat av: Linda

Å va tråkigt att ni blev sjuka! Men se det positivt, ni han ju ha trevligt på nyår ialla fall!. Kul att du äntligen har träffat någon som gillar kamran lika mycket som du, väldigt snygga bilder på dig och Mia! Här laddar vi inför Jonas födelsedag imorgon.

Kram Linda


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback