Tänd ett ljus...

Till att börja med vill jag tända ett ljus och sända en tanke till lilla "Husmusen" som äntligen gick i fällan i natt. Må han vila i frid...för det ska vi äntligen få göra!!

¨

För länge sedan, när vi bodde i Umeå, gick det en kort Tv-serie på Tv som tog mig med storm. Den hette `Stolthet och fördom` och var mitt första möte med Jane Austen och hennes verk. Nu, massor med år senare är jag fortfarande helt betagen av hennes böcker och filmatiseringarna av dom. Jag har lyckats samla på mig en och annan film och är ganska nöjd med samlingen. Senaste tillskottet är den vänstra filmen på bilden, `Persuasion`( vilket betyder övertalning på svenska ). Den gick också på Tv för inte så länge sedan och jag var bara tvungen att ha den. Hittade den på discshop.se för en billig penning och slog till på en gång och fick äntligen hem den med posten igår. Hittade även en annan film på samma hemsida som också är baserad på en av Jane Austens böcker; Northanger Abbey. Vill ha, vill ha, vill ha!! Tur att det snart är julafton, jag hoppas bara att tomten ser att jag har varit snäll och ätit min gröt.





Northanger Abbey, från 2007

Idag har Marcus fortsatt jobba vidare med datarummet. Han har hunnit såga till lister och målat rummet ytterligare en gång. Även delar av det nya golvet har kommit på plats. Imorgon ska han nog hinna få det färdigt samt lägga dörren på plats som ska bli skrivbordet. Ikväll ska vi skruva ihop bokyllorna vi köpt på IKEA så att det bara är att stuva in i rummet när det är klart. Lägger så småningom in före och efterbilder som vanligt.

Det var så härligt höst/vinterväder idag så medan Marcus jobbade på inomhus passade jag och barnen på att gå till lekparken efter lunch. En uppfriskande utflykt som slutade med snoriga näsor, rosiga kinder och sovande barn.


Alva sitter och myser bland höstlöven.


Killen som vet hur man gör när man poserar för kameran; Ett stort leende och så säger man "hej hej!!"


Vårt kära Mosås. Här kan man se Mosjö Kyrka i bakgrunden.

Kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Ni verkar ha haft det mysigt värre! Å Marcus han kämpar på... ska bli kul att se resultatet (ingen press..hi hi)

Sköt om er, pussa på barnen!

Linda

Postat av: Jessica

Hej! Jag skriver här istället, vi MÅSTE se till att hitta någon dag som kan passa. Vi är ju hemma efter jobbet för det mesta och de flesta helgerna också. Vi får höras av snart.

kram kram

2008-11-07 @ 09:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback