I´m on fire!!!

Idag vet jag inte vad som flög i mig. Jag måste ha fått en stänk av superkrafter för jag har haft hur mycket energi som helst och har varit super-duper-effektiv!

Det började med att jag satte barnen i bilen efter frukost och åkte till Willys för att handla mat. När vi kom hem packade jag ner Alva i vagnen så hon skulle få sova och hon somnade utmattad på två röda. Då passade jag på att baka en Play doh lera till Hugo som han fick leka med medan jag städade och tömde diskmaskinen, duschade och drog i gång att baka en filmjölkslimpa. Hittade nämligen en utgången filmjölksliter i kylen som passade utmärkt att göra lite bröd utav, och det gäller ju att påassa på när man är inne i ett "il".


Koncentration!

När Alva vaknade fortsatte jag att städa och sedan laga lite lunch. Efter lunch kom Micke, Hanna och Noa förbi och skulle vara med att baka årets första pepparkakor. Jättemysigt! Efter ett par, tre plåtar var vi fikasugna och kalasade på några nybakade pepparkakor och mina lussebullar från härom dagen. Barnen lekte bra på övervåningen så jag och Micke fick en (ganska) lugn stund i soffan. Alva stannade kvar med oss på nedervåningen och hon höll låda så det stog härliga till. Den ungen har en svada utan dess like. Synd bara att man inte förstår allt hon försöker säga :o)


Hugo finurlar på vilken kakform han ska använda härnäst...


Goa vänner!!!

När klockan närmade sig halv fem kom Marcus hem från jobbet. Han klev upp tidigt i morse. Bauhaus har öppnat i Örebro och hade invigning idag och hela jippot började med att alla som ville fick komma till deras parkering, med start kl 05:30, med varsin skottkärra. Alla som hade skottkärra med sig  fick en lott och vid klockan 07:00 skulle tio stycken vinnare dras som hade chansen att vinna 10 000kr vardera. Marcus vann tyvärr inte men han fastnade på bild och hamnade på Na:s hemsida...hahaha!!

Klockan fem skulle vi vara i kyrkan och städa. Det är vår grupps vecka den här vecka. Vi städade flitigt och sedan käkade vi pizza tillsammans. Barnen hann leka och busa lite innan det var dags att bege sig hemåt och stoppa dom i säng. Nu sitter vi vid varsin dator. Marcus räknar på en grej i exel som vi ska ha med till bröllopet vi är bjudna på imorgon och jag passar självklart på att blogga. Men jag hör idol i bakgrunden så nu ska jag nog sätta punkt för min hektiska och effektiva dag och ta helg. Slå mig ner i soffan med en godisskål och ett glas julmust...mmmm, kan det bli bättre?


Vår hemliga agent!! Han fick för sig att ha på sig solbrillor i becksvarta mörkret :o) Dessutom kan man ana pepparkaksrester runt munnen...kladdnisse :o)


Ett släktdrag...


...också ett släktdrag!


Hugo, jag och Alva lekte kurragömma bland kyrkbänkarna i väntan på pizzan.

Kram

Kommentarer
Postat av: mia

Men Hugo... vid prediksstolen... SÅ SÖT!!! Ni är en så go familj!

Jag älskar er!

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback