Härlig familjedag.

Idag har det varit en helt fantastisk lördag. Det började med att både barnen och vi sov ända till kl8, helt otroligt!
Igår kväll hade vi nämligen våra vänner Mackan och Alexandra och deras Oscar här på middag. Det var jättemysigt och trevligt att ha dom här, det var alldeles för länge sedan sist. Dom stannade inte till sena kvällen men det blev ändå på tok för sent för Alva som vanligtvis brukar somna strax efter kl18. Nu hade hon svårt att komma till ro och somna, fastän vi provade två gånger kunde hon inte somna eftersom hon hörde Hugo och Oscar när dom lekte på nedervåningen och på Hugos rum och självklart ville hon vara med dom stora killarna
.
Hugo och Oscar lekte jättebra tillsammans men tillslut märktes det på Hugo att han blev trött och då bad han om att få gå upp och se en film och äta sin "macka och lot" (= macka och juice) Det tog inte lång tid innan han hade somnat under en filt uppe i soffan. Efter att Mackan och Alexandra åkt hem gick jag upp för att försöka lägga Alva igen medans Marcus tog hand om köket. Vi satte oss i soffan bredvid Hugo som låg och snarkade och sov och det  tog bara några minuter och så sov även Alva.

Så av förståeliga skäl tog barnen sovmorgon i morse och det tackade vi självklart för. När vi vaknade låg vi kvar i sängen ända till halv 11 och mös. Jag och barnen gick ner och fixade frukost till oss allihopa och tog med upp till Marcus och barnen lekte, busade och myste om vart annat. Vilken mysig morgon!

Jag skulle egentligen iväg och fixa lite saker i kyrkan inför morgondagens julfest men det visade sig inte behövas så det betydde att vi kunde ha en skön hemmadag, vilket aldrig händer annars. Alltid är det något som dyker upp tex att Marcus måste iväg för att öva, jobba eller fixa något med huset eller så är jag uppbokad med något på mitt håll, men så var inte fallet idag så vi har bara njutit av ledigheten och umgänget med barnen. Vi har fikat, ätit ,busat, lekt och varit i lekparken. Bara haftdet mysigt med andra ord.


Tjohooooooo!!!


En lite kall och rödrosig Alva.


Storebror hjälper Alva nerför rutchkanan.

Inför först advent hade jag tänkt att jag och barnen skulle bygga ett pepparkakshus+ men tiden och orken räckte inte riktigt till. Någon julkrubba har vi inte heller men idag under tiden som jag, Hugo och Alva satt på golvet och byggde med lego fick jag en idé. Precis som Kajsa Varg brukade säga; "Man tager vad man haver", så gjorde jag just detta och skapade vår egen julkrubba av lego.



De tre vise männen består av Nalle Puh, en indianhövding och en läkare. Tyvärr fanns inte guld, rökelse och myrra i legoformat så det fick bli en tårta istället. Josef, Maria och det lilla Jesubarnet fick även dom bli en salig blandning mellan indianer och en motorcyklist men annars tycker jag att vi lyckades få till det ganska bra med stallet, krubban och alla djuren. Lägg även märke till stjärnan i form av en sol som hittat sin plats :o)

Kram

Kommentarer
Postat av: Mia

Oh, vilken fin krubba!!! UNDERBAR!!! Kan ni inte lägga upp den på er församlings hemsida=)

KRAMAR MIA

Postat av: farmor

Vad skönt med en hemmadag och bara mys, det behövs ibland.

Vilken jättefin julkrubba ni gjort,även vi tycker den är underbar.

Kram farmor farfar.

2008-12-07 @ 14:08:03
Postat av: Linda

Du är ju för påhittig du!!! Vad fin krubban blev! Skönt med en mysdag! Här har vi kalasat hela helgen och sen kom ju Anders och Kattis och mamma och pappa hit igår em, supertrevligt men nu är jag trött känner jag. Mamma och pappa fick åka själva till IKEA, jag ska vila lite innan jag börjar jobba kl 14. Ha de gott och pussa på barnen!

Kram Linda

2008-12-08 @ 11:27:32
URL: http://vardagensguldkorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback